فرآیند اجرایی ارزیابی خسارت وسایل نقلیه موتوری

1. تماس زیان دیده یا بیمه گذار با مرکز پیام 

2. دریافت اطلاعات اولیه توسط مرکز پیام:

پس از تماس هر بیمه گذار یا زیان دیده با مرکز پیام ، موسسه اقدام به اخذ اطلاعات لازم می نماید. اطلاعات دریافتی در سیستم ثبت شده و متعاقبا یک کد رهگیری از سیستم اخذ و جهت پیگیری های بعدی بصورت خودکار به تماس گیرنده پیامک می گردد.

بصورت همزمان پس از ثبت حادثه در مرکز پیام و ارسال پیامک به تماس گیرنده،کارشناسان ستادی با مشاهده اطلاعات ثبت شده در سیستم و منطقه جغرافیایی نسبت به انتخاب و اعزام کارشناس و ارسال پیامک سیستمی جهت اعلام اطلاعات به نزدیکترین ایستگاه به محل اعلام شده و کارشناس مستقر درآن را اقدام می نماید.

3.پذیرش و تشکیل پرونده ارزیابی خسارت توسط کارشناسان در سراسر کشور:

پس از تعیین و اطلاع رسانی به کارشناس منتخب، نامبرده ضمن تماس با بیمه گذار / زیان دیده ، هماهنگی لازم جهت بازدید  را معمول و در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر و نسبت به بررسی حادثه، تنظیم فرم های مربوطه، بررسی حادثه، اخذ تصاویر یا اسکن مدارک مورد نیاز و نهایتا ارزیابی خسارت اقدام و کلیه مراتب و مستندات را از طریق سیستم پورتال به ستاد مرکزی ارسال می نماید.

4.بررسی پرونده توسط کارشناسان ستاد:

در ستا، کارشناسان ذیربط نسبت به بررسی مقدماتی مدارک و گزارشات ارسالی و بررسی صحت آن اقدام می نمایند و در صورت کامل بودن ، آن را به واحد تخصصی کارشناسی ارجاع و در غیر این صورت با ذکر نقص مربوطه مراتب به کارشناس پرونده عودت می شود تا پس از اقدام مقتضی و رفع نقص،مجددا نسبت به ارسال پرونده اقدام نماید.

5. بررسی کامل پرونده و کارشناسی خسارت در واحد تخصصی کارشناسی ستاد:

در این واحد کارشناسان ارشد ستادی ضمن بررسی کامل پرونده از نظر مدارک و اصالت حادثه و ارزایابی به عمل آمده اعم از اجرت و قطعات و لوازم بازیافتی و در صورت تایید نهایی ،پرونده جهت استحضار و سیر مراحل تسویه خسارت به پورتال شرکت بیمه گر ارسال و در صورت مشاهده هرگونه نقص مراتب با ذکر علت جهت رفع نقص از طریق سیستم به کارشناس ذیربط اعاده می گردد.

از زبان مشتریان

سلام من خیلی خیلی از شرکت محک رازی هستم و مدیریت و کارشناسان محترمشان تشکر وممنون هستم

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ [۰۹:۳۷:۱۹]

ارسال نظر